Planowanie firmowych wydarzeń to twardy orzech do zgryzienia, ponieważ w trakcie organizowania eventu należy zwracać uwagę na wiele zależnych od siebie kwestii. To z kolei sprawia, że tylko odpowiednie podejście i wcześniejsze przygotowania sprawią, że każdy firmowy grill zmieni się w sukces. Jak więc zabrać się za zorganizowanie udanego wydarzenia? Odpowiedź na to i inne nurtujące pytania znajdziesz w tekście!
Scharakteryzuj wydarzenie, zanim zaczniesz je planować
Przed rozpoczęciem przygotowań musisz określić charakter planowanego wydarzenia: inaczej świętuje się w trakcie spotkań formalnych i nieformalnych. Warto także wskazać cel organizowania firmowego eventu. Może to być świętowanie sukcesu firmy, impreza integracyjna, powitanie nowych pracowników czy też dodatkowy element szkolenia. Tak niepozorny aspekt wpływa jednak na cały klimat wydarzenia, a nawet sposób prowadzenia przygotowań.
Na samym początku należy także określić, czy wydarzenie z ramienia firmy będzie miało otwarty, czy kameralny charakter. To pomoże zdecydować o grupie docelowej. Chociaż grill firmowy z nazwy zakłada udział osób tworzących struktury przedsiębiorstwa, pracownicy z pewnością ucieszą się z możliwości świętowania z najbliższymi członkami rodziny. Jest to ważne zwłaszcza wtedy, gdy grill będzie organizowany w obiekcie wymagającym rezerwacji miejsc. Dobrym wyborem mogą okazać się także drobne upominki dla każdego gościa, na przykład gadżety promocyjne na videodruk.pl.
Niezapomniany czas, czyli dodatkowe atrakcje
Chociaż jedzenie stanowi serce grilla, jego duszą zdecydowanie jest klimat. Pamiętaj o zapewnieniu stosownego oświetlenia, wesołej muzyki oraz licznych atrakcji, które zmobilizują uczestników eventu do zacieśniania relacji z innymi członkami zespołu. Dobrym wyborem będą wszelkie gry zespołowe, na przykład quizy lub drobna rywalizacja sportowa. To świetna okazja do promowania firmy i budowania jej dobrego imienia: zapewnij osobom biorącym udział w zabawach ciekawe nagrody!
Przemyślanym wyborem będą zwłaszcza akcesoria, które są powiązane z przedsiębiorstwem lub nawiązują tematycznie do organizowanego wydarzenia. W przypadku grilla firmowego sprawdzą się przykładowo zestawy na grilla reklamowe.
Termin i lokalizacja, czyli podstawa planowania
Najlepszym wyborem co do terminu organizacji firmowego grilla są miesiące wiosenne i letnie, gdy piękna pogoda dopisuje. Przed ustaleniem dokładnej daty należy dokładnie sprawdzić firmowy kalendarz i wykluczyć wszystkie dni, które obejmują ważne spotkania biznesowe lub inne wydarzenia związane z firmowymi obowiązkami. Jeśli zależy Ci na dużej frekwencji, koniecznie unikaj dat będących blisko świąt, długich weekendów oraz sezonu urlopowego. Pamiętaj, że mimo starań nie zawsze uda się wybrać termin odpowiadający wszystkim pracownikom.
Lokalizacja ma ogromny wpływ na sposób prowadzenia i organizowania wydarzenia, dlatego należy przemyśleć jej wybór jak najszybciej. Jeżeli Twoja firma dysponuje własnym terenem zielonym, część problemów znika. Wiele przedsiębiorstw musi jednak skorzystać z zewnętrznych obiektów, takich jak agroturystyka albo wyznaczone przez miasto miejsca piknikowe. W niektórych przypadkach organizacja grilla może wymagać uzyskania zezwolenia od odpowiednich organów administracyjnych.
Jedzenie i napoje dla pracowników, które na pewno zrobią furorę
Największą atrakcję każdego niezapomnianego grilla stanowią serwowane na nim przekąski, które kuszą apetycznym wyglądem i aromatem. Ponadto smaczne jedzenie to podstawa zadowolenia uczestników. Dlatego też wybór odpowiednich potraw jest jednym z najważniejszych kroków na drodze do zorganizowania udanego grilla firmowego. Chociaż oczywistą podstawę stanowią popularne dania grillowe, takie jak skrzydełka z kurczaka, karkówka czy też kaszanka, warto poszerzyć ją o rzadziej spotykane opcje, na przykład rybę lub hot-dogi.
Podczas inwestowania w tak duże przedsięwzięcie nie można zapomnieć o różnorodności serwowanych potraw. Dania opierające się na mięsie z pewnością zachwycą dużą grupę smakoszy, jednak należy mieć na uwadze fakt, że niektórzy pracownicy mogą preferować dietę bezmięsną lub wykluczającą inne produkty. Z tego powodu niezbędne będą różnorodne opcje wegetariańskie i wegańskie, które mogą cieszyć się zwiększonym zainteresowaniem zwłaszcza w upalne dni. Dobrze sprawdzą się wszelkie szaszłyki warzywne, grillowany ser halloumi oraz lekkie i świeże sałatki – także te przygotowywane z owoców.
Smaczna baza potrzebuje także dodatków, dzięki którym każdy z uczestników skomponuje posiłek dopasowany do potrzeb i oczekiwań. W przypadku grilla należy zadbać o duży zapas świeżego pieczywa w kilku rodzajach, między innymi pszennego i pełnoziarnistego. Nieodłącznymi kompanami potraw z grilla są oczywiście sosy. Strzałem w dziesiątkę będzie zapewnienie dużego wyboru spośród pikantnych i łagodnych wariantów.
Uczestnicy firmowego grilla na pewno poczują się spragnieni po obfitej uczcie i długich godzinach zabawy. Absolutną podstawą jest niegazowana i gazowana woda mineralna, której nigdy nie powinno zabraknąć w wyposażeniu. Miłym urozmaiceniem będzie dostęp do słodkich napojów oraz soków owocowych. Niektórzy uczestnicy zabawy na pewno docenią możliwość przygotowania kawy, która doskonale smakuje w towarzystwie drobnych deserów: je także warto włączyć w kosztorys. Zabranie smakołyków na wynos również nie będzie problemem, jeśli na wydarzeniu pojawią się na przykład torby termiczne reklamowe.